Dankort app FAQ for forretninger

Skal jeg udskifte min terminal for at kunne modtage betalinger med mobilen?

Kunder med Dankort app anvender Bluetooth Low Energy (BLE) eller QR koder ved betaling. Dette vil kræve enten opdatering af software eller opdatering af hardware i form af en Bluetooth enhed.

Du kan tage kontakt til din terminalleverandør eller integrator for at høre, om du har behov for at få opdateret eller udskiftet din terminal. Har du købt eller lejet din terminal hos Nets, kan du kontakte os på telefon 88 77 70 01. Du finder information om andre terminal leverandører på siden her

 

Kan kunden betale over beløbet ved betalinger med Dankort app f.eks. hvis de vil give drikkepenge? 

Ja, der gælder de samme regler som for det fysiske kort.

 

Virker Dankort app hvis terminalen er offline? 

Nej, din terminal skal være online før du kan modtage betalinger fra Dankort app.

 

Hvad koster det at tage imod betalinger fra Dankort app?

Betalinger fra Dankort app er en del af Dankort abonnementet, du i forvejen betaler. Det vil sige, at du ikke har ekstra udgifter til at modtage betalinger med Dankort app.

 

Der sker ikke noget, når kunden holder mobilen hen til mobilbetalingssymbolet?

Er Bluetooth slået til? Uden bluetooth kan der ikke skabes forbindelse til betalingsmodulet.

Kunden skal føre sin mobil hen mod mobilbetalingssymbolet og ikke holde den imod, som det gøres med det kontaktløse Dankort.

 

Hvor meget kan kunden betale med Dankort app?

Der kan betales helt op til 999.999 kr. pr. transaktion, altså det samme som dit fysiske Dankort.

 

Kan kunden hæve over beløbet?

Ja, hvis jeres forretning tillader det, kan der sagtens hæves over.

 

Kan jeg få ført penge tilbage på min Dankort app?

Ja, Dankort app fungerer som det almindelige Dankort. Så du kan sagtens få ført penge tilbage fra butikken til dit Dankort.