Regler for post- & telefonordre

Hvad er post- & telefonordre?
Post- & telefonordre dækker den form for handel, hvor din kunde betaler via en bestillingskupon sendt med posten eller ved at afgive en række informationer over telefonen. 

Har du en betalingskortaftale via post- og telefonordre, er der en række krav til bestillingskupon samt telefonisk modtagelse af kortdata, der skal opfyldes. Dem kan du læse mere om nedenfor.

​Krav til bestillingskupon

Der er en række krav til den bestillingskupon, dine kunder skal udfylde for at handle i din postordreforretning.

Kuponen skal have en klar og tydelig beskrivelse af varen, og den skal angive, at kunden ønsker at betale med kort. Kuponen må ikke være udformet som et åbent postkort, da den indeholder personlige kortdata.

Kortholderen skal som minimum udfylde disse oplysninger:

  • Navn, adresse og tlf. + evt. anden leveringsadresse
  • Antal og art af varer/ydelser
  • Beløb (både for de enkelte varer og totalbeløb)
  • Korttype
  • Kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre
  • Dato
  • Underskrift

Desuden skal bestillingskuponen indeholde din forretnings navn og fulde adresse (et postboks-nummer er ikke nok). Vi skal godkende bestillingskuponen, inden vi kan udstede en betalingskortaftale.

 

 

​Krav til telefonisk modtagelse af kortdata

Hvis dine kunder køber varer eller ydelser hos dig via telefonordre, skal du altid fortælle din kunde om de vilkår, der gælder for hans eller hendes køb. Du skal derfor altid fortælle:

  • Hvad det koster at sende varen
  • Om der er andre omkostninger eller gebyrer forbundet med købet
  • Hvad der er af leveringsbetingelser - fx din kundes mulighed for at returnere varen

Omvendt skal din kunde fortælle dig følgende oplysninger:

  • Navn, adresse og tlf.
  • Korttype
  • Kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre