Sådan undgår din forretning misbrug på Dankort

​​Vi danskere bruger vores Dankort flittigt og hvert år bliver det til millioner af transaktioner. Heldigvis er det kun en forsvindende lille del af disse transaktioner, der går galt, simpelthen fordi Dankort hører til blandt de sikreste i verden.

Brug vores sikkerhedssystemer mod misbrug og svindel

Du er forpligtet til at sikre dig bedst muligt mod misbrug og svindel, når du modtager Dankort i din forretning. Vores sikkerhedssystemer og kontrolprocedurer hjælper dig heldigvis godt på vej. Bruger du systemerne korrekt og overholder alle guidelines, er du langt i kampen mod misbrug og svindel i din forretning.

Dækning ved misbrug

Ved misbrug, hvor der er anvendt chip og pinkode, dækker din bank 4.000 kr. pr. transaktion.

​Lad os sammen gå imod korttyve og -svindlere


Korttyve og –svindlere skal ikke have det nemt. Derfor har vi brug for dig og dine medarbejdere til at holde øje med evt. misbrug. Sørg derfor for at alle ved hvad de skal gøre, hvis de oplever om mistænksom adfærd. Med de tre punkter her, er I allerede godt på vej:

  • Bed evt. om legitimation, hvis du er i tvivl om misbrug. Den hyppigste form for svindel er at kortet er tabt eller stjålet, og at kunden derfor taster forkert pinkode

  • Tjek at kortet er, som det skal være, dvs. med hologram, logo og underskrift i underskriftpanelet

  • ​Tjek kundens adfærd. Virker kunden nervøs? Køber kunden ind for et stort beløb på kort tid uden egentlig at tjekke priser? Og forsøger kunden at betale med et andet kort,​ hvis det første afvises? Alt sammen kan være tegn på, at kunden forsøger at betale med et stjålet kort. Bed om legitimation og er du fortsat i tvivl om, hvorvidt du skal modtage kortet, bør du straks kontakte Nets på telefonnr.: 44 89 24 00.

​Hold dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få seneste nyt, nyttige tips og gode råd omkring Dankort direkte i din indbakke ca. seks gange om året.

Tilmeld nyhedsbrevet her